En dag!

En dag! EN dag har gått utan att jag fått prata med hjälten och ändå gör det jätteont! Just nu ångrar jag att jag gick ut igår, önskar faktiskt att jag satt här och väntade på att han skulle kunna logga in på msn så jag fick höra hur han mådde! Men egentligen var det kanske bra att jag inte gjorde det? Jag menar jag måste ju faktiskt försöka ha en vardag som fungerar även om han inte är här just nu! Men det hjälper inte för vad jag än gör så tänker jag bara på vad vi hade gjort, på hur underbar han är, på vad han hade sagt!
Som idag när jag var och köpte lite godis att tröstäta och även en film (the proposal) så var det första jag tänkte på hur trött hjälten skulle bli på mig när jag tvingar att se den! Men men det är väl så det är när man saknar någon man älskar, allt påminner än om honom.
För om det är något jag blir mer och mer säker på nu när han inte är nära mig så är det hur otroligt mycket jag älskar hjälten min!

Nu ska jag äta mitt godis och invänta ensam mamma söker! ... väldigt vad mycket kärlek det ska va överallt!

Kram Hjältens flickvän

Kommentarer
Postat av: H

Som du säger är det nog bra att du inte bara satt hemma och väntade. Vardagen för oss här hemma måste ju gå vidare på ett sätt. Sitter vi hemma och väntar kommer tiden gå så himla långsamt..

Men jag vet precis hur du tänker. Det känns som att varje sekund man kan prata är så otroligt värdefull..



Kram

2009-11-02 @ 09:52:36
URL: http://grasankan.blogg.se/
Postat av: anki/barbakvinna

93/94 åkte P iväg första gången. Jag fick bara 1 samtal per vecka i 5 min och vi var tvungna att säga com efter varje avlsutad mening för att ljudet gick omlott annars. Jag höll på att bli galen av att vänta på att han skulle ringa. Nuförtiden så kan dom ringa annorlunda men eftersom din man åker på annorlunda uppdrag så sitter du lite i klistret när ni inte kan ringa normalt. Nu sista vändan P gjorde så bodde han inte hos svenskarna i mazer fast han åkte för för sveriges räkning lite spec det med. Nackdelen var att han inte kunde ringa som vanligt utan fick telkort. Fördelen var att han kunde använda sig av skype, så med kamera och skype kunde han när vi var inloggade samtidigt prata med varandra och se varandra. Jag kunde ta min bärbara dator och gå runt och visa saker hemma som förändrats under tiden han varit iväg. Kanske kan ni använda er av det? Funkar på visa utländska camper i affeland.

När din man får möjlighet att ringa så kan han alltid ringa din mobil även när du gör det som varje väntade flickvän/anhörig/fru vi måste få kvalitetstid i väntandet. 2006 den vändan så sa jag till P när jag lämnade honom på arlanda att jag fick sån ångest att jag tror fan jag drar utomlands. Det gjorde jag ett dygn efter ler det bästa jag kunde ha gjort. Däremot så tyckte P att det var hemskt för han kunde inte ringa mig under den veckan utan fick vackert vänta... Kanske en bra upplevelse även för honom att jag inte var nåbar hela tiden.

Glöm inte att leva. Han är med om upplevelser som kommer att ge honom minnen för livet. Försök även att göra det bästa av den här tiden hemma så att det inte blir bara väntan utan även trevliga upplevelser så gott det går för inget är som den där jäkla jobbiga längtan i väntan...

kram anki

2009-11-02 @ 16:40:46
URL: http://blogg.aftonbladet.se/961

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0